دوره استعداد تحصیلی

متاسفانه میانگین درصد متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در این درس منفی میباشد و بسیاری از داوطلبان بعلت دارا بودن ضریب 1 این درس ، توجهی به این درس ندارند اما کسب درصد مناسب میتواند باعث مزت رقابتی و کسب رتبه های تک رقمی گردد.

استعداد تحصیلی یکی از دروس بخش عمومی آزمون دکتری میباشد که به سنجش توانایی‌ ذهنی و درک داوطلبان، قدرت تحلیل و استعداد آن‌ها می‌پردازد

ضریب اعلام‌شده برای هر یک از دروس عمومی برابر 1 و ضریب اعلام‌شده برای دروس تخصصی 4 است.

سوالات مطرح شده در این درس شامل 4بخش میباشد:

1.درک مطلب : در این بخش توانایی داوطلبان در درک متن مورد ارزیابی قرار میگیرد که شاما 8 سوال میباشد. این بخش نسبتا ساده آزمون میتواندتاثیر زیادی در کسب نمره شما داشته باشد.

  1. استدلال منطقی (همه گروه ها بجز فنی و مهندسی) :

برای پاسخ‌گویی به سؤالات این بخش از آزمون باید با توجه به واقعیت‌های موجود در متنِ سؤالات و تجزیه وتحلیل آنها، پاسخ صحیح را پیدا کنید که این بخش شامل 7 سوال میباد.

تجسمی (گروه فنی و مهندسی):

در واقع این بخش تجسمی در گروه فنی و مهندسی، جایگزین بخش استدلال منطقی در سایر گروه‌های آزمایشی میباشد. قدرت تجسم، دقت در جزئیات و هوش تصویری داوطلبان  در این قسمت مورد سنجش قرار می‌گیرد..

  1. تحلیلی:

شامل دو بخش و 8 سوال میباشد در این بخش برای چند متغیر که در صورت سؤال تعریف شده‌اند، قوانینی وضع شده و داوطلبان باید با توجه به شرایط ذکر شده، حالت‌های مختلف قرارگیری متغیرها را پیدا کنند.

4.کمی:

برای این قبیل سؤالات، در ابتدای هر سؤال دستورالعمل ویژه‌ای ذکر شده که با به‌کارگیری هوش و دانش ریاضی خود توانایی پاسخ دادن به آنها را خواهید داشت در این بخش نیز طبق اخرین تغییرات 7 سوال مطرح میشود.

باتوجه به اهمیت این درس و مشترک بودن آن در میان کلیه گرایشها، در موسسه پیشرو درس استعداد تحصیلی بطور انحصاری با تدریس آقای دکتر صالحی صورت میگیرد. در این دوره ها متقاضیان با طرز فکر طراحان سوال آشنا شده و براحتی میتوانند به سوالات بظاهر دشوار این درس  پاسخ مناسبی  ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیشرو

پیشرو پیشگام در آموزش